Elektroniczna skrzynka podawcza
Elektroniczna skrzynka podawcza to narzędzie pozwalające na doręczanie do instytucji pism podpisanych bezpiecznym podpisem elektronicznym lub Profilem Zaufanym, w sposób zapewniający otrzymanie urzędowego poświadczenia przedłożenia (UPP). UPP jest dowodem doręczenia pisma, a widniejąca na nim data stanowi datę doręczenia. W celu dostarczenia do Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Myślenicach dokumentu w formie elektronicznej, należy zarejestrować się na elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP) pod adresem epuap.gov.pl.
Przy pomocy elektronicznej skrzynki podawczej załatwią Państwo każdą sprawę należącą do kompetencji Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Myślenicach. Po założeniu konta i zalogowaniu się do ePUAP, użytkownik ma dostęp do
Pismo ogólne do podmiotu publicznego:
- W celu wysłania pisma, w ramach usługi centralnej, najpierw należy zalogować się do portalu ePUAP.
- Po poprawnym zalogowaniu należy skorzystać z przygotowanego odnośnika › gov.pl
- W wywołanym oknie wybieramy „Załatw sprawę”, po czym nastąpi przekierowanie na stronę internetową obywatel.gov.pl
- W polu „Wybierz urząd lub instytucję, do której wysyłasz pismo” należy podać adresata, do którego kierujemy korespondencję, w tym przypadku wystarczy skopiować i wkleić nazwę PORADNIA PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA W MYŚLENICACH
- Dalej mamy obowiązek wybrania rodzaju pisma oraz opisania sprawy.
- Do przygotowanego pisma można dodać załączniki, przy czym maksymalny rozmiar dokumentu elektronicznego nie może przekroczyć 500MB. Lista rozszerzeń dodawanych załączników jest dostępna w portalu. W celu wysłania do naszej poradni np. Wniosku do Zespołu Orzekającego, do przygotowywanego pisma należy załączyć scan wypełnionego wniosku, który jest przygotowany do pobrania w odpowiedniej sekcji naszej strony internetowej a także scan dokumentacji niezbędnej do rozpatrzenia wniosku (np. badania psychologiczne, zaświadczenie lekarskie itp.).
Uwaga: Pliki zawierające szkodliwe oprogramowanie będą automatycznie usuwane i korespondencja nie zostanie dostarczona - Na koniec, po zakończeniu przygotowania pisma należy wybrać opcję „podpisz i wyślij” i dalej wybrać czy dokument ma zostać podpisany „podpisem zaufanym” czy „podpisem kwalifikowanym”. Następnie nastąpi autoryzacja podpisania dokumentu za pomocą kodu autoryzacyjnego poprzez określony kanał komunikacyjny.
Informacje pomocnicze:
- Wzory obowiązujących druków w poradni › https://poradniamyslenice.pl/do-pobrania/
- Nasz identyfikator na platformie ePUAP › PP-P-MYSLENICE
- Nasz profil na platformie ePUAP ›gov.pl
- Pełna lista punktów potwierdzających profilu zaufany › gov.pl
Wybrane przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego dotyczące dokumentów elektronicznych: Art. 14, Art. 39(1), Art. 63, Art. 46, Art. 217 § 4.